تبلیغات
خاطرات و خلاصه دروس یک معلم(اشرف گلی) - گزارش تخصصی

خاطرات و خلاصه دروس یک معلم(اشرف گلی)

چهارشنبه 22 شهریور 1396

گزارش تخصصی

نویسنده: یک معلم دلسوز 09155044708تلفن تماس   

اگر 1،200،000معلم ضربدر در 2 نیمسال ضربدر حداقل هر کدام 3پایه تدریس و 3 عنوان درسی داشته باشند(حداقل.چون اکثرا بیشتر دارند)وهرکدام حداقل 2مدرسه تدریس داشته باشند می شود تعداد28،800،000سی دی و قیمت هر سی دی 1000تومان باشد می شود28،800،000،000تومان. به حروف می شود بیست و هشت میلیارد و هشتصد میلیون تومان  که طی یک سال تحصیلی هزینه خروج ارز از کشور به جهت تهیه ی سی دی های وارداتی می شود.در سالی که رهبر فرزانه مان فرمان اقتصاد مقاومتی داده اند عمل به شیوه های مردود هم چنان ادامه دارد . کاری که می شود بدون این هزینه انجام شود مدیران مدارس و حتی کارشناسان ادارات اصرار دارند که نمونه سوالات امتحانی در قالب سی دی از دبیران اخذ شود و پس از اینکه سوال را پرینت گرفتند برای مدتی سی دی ها را نگه دارند و فضایی را به ان اختصاص دهند و در نهایت به  اداره جهت بایگانی و نمونه سوال ارسال کنند و سرگروههای آموزشی چند نمونه از بهترینها را جدا کنند و بقیه را به عنوان زباله معدوم کنند.و گرنه آنها هم فضایی برای نگهداری نیاز خواهند داشت.اما با یک ایمیل می شود از اینهمه هزینه ها و صرف فضا ی نگهداری برای سی دی ها دوری کرد. اگر مدیران بخواهند که دبیران نمونه سوالها را یکی به ایمیل مدرسه ایمیل کنند  و یکی هم به ایمیل سرگروههای آموزشی اداره و استان .نه تنها هزینه های سی دی و نگهداری انها ذخیره می شود. بلکه در آن واحد همه ی ادارات آموزشی و پرورش و استانها و حتی وزارتخانه هم می تواند بانکی عظیم از انواع نمونه سوالها در اختیار داشته باشد و حتی نظارت کامل به نحوه ی برگزاری امتحانات داشته باشد و حتی پس از امتحان انواع این نمونه سوالات برای دانش آموزان نیز قابل دسترسی باشد تا بتوانند از انها در پیشرفت تحصیلی خود بهره مند شوند. امید است کمی در شیوه های عملکرد سنتی باز نگری شود و تعصبات بیجا در رفتار به شیوه های قدیمی مرتفع گردد. با تشکر.اشرف گلی

پیشنهاد 2:

با توجه با استقبال گسترده ی جامعه از فضای مجازی پیشنهاد می شود گروهی بدور از فضای سیاسی و اختلاف سلیقه های اجتماعی توسط همکاران هر رشته در هر مدرسه تشکیل شود تا در قبال آن به ارائه ی طرحهای پیشنهادی خود جهت اجرای روشهای نوین تدریس و معرفی ان به دیگر همکاران تشکیل شود.این گروه طبق یک تعهد اخلاقی فقط روزی یک ربع فعال باشد تا خللی به وقت همکاران وارد نکند.

پیشنهاد 3:با توجه به تفاوت بهره ی هوشی دانش اموزان هر کلاس پیشنهاد می شود برگه های امتحانی کلاس بین 3تا5نفر از ضعیف ترین دانش اموزان تقسیم شود تا انان به تصحیح این اوراق بپردازند پس از چند هفته خواهیید دید درس این دانش اموزان رشد چشمگیری خواهد داشت.

گزارش تخصصی1:در یکی از کلاسهای پایه ی دهم بی قراری و تند خوئی یکی از دانش اموزان مرا به فکر زیر نظر گرفتن بیشتر او واداشت.پس از گفتگو با مشاور تصمیم گرفتم با مادرش صحبت کنم که در خلال صحبت متوجه شدم از اعتیاد پدرشان رنج می برند و متاسفانه مادرشان با بی احترامی پدر را از خانه بیرون کرده و حرمت پدر را نزد بچه ها شکسته.به طور غیر مستقیم شروع به تشویق دانش اموزم کردم که تو چقدر تیز هوشی و با سوالات بسیار پیش پا افتاده توانستم اعتماد به نفس او را بالا ببرم و کم کم از او در تصحیح اوراق امتحانی کمک گرفتم و پس از چندی تبدیل به یک دانش اموز زرنگ و فعال گردید و دیگر نه تنها از بیقراری کردن سر کلاس شرمنده می شد بلکه به یک دختر فهمیده و مؤدب تبدیل شده بود.

گزارش تخصصی 2:از انجائی که درس منطق پایه ی دهم برای اولین بار در این پایه ارائه شده دانش اموزان احساس می کنند درس سنگین است.ولی وقتی دیدم 5نفر درس را یاد می گیرند فهمیدم همه می توانند یاد بگیرم.لذا تدریس درس را به شیوه ی همیاری به عهده ی خود انها گذاشتم و پس از گروه بندی و تنظیم وقت از سرگروهها خواستم درس ارائه شده را امتحان گرفته و نمره را اعلام کنند.دانش اموزان با شیطنت خودشان نمرات را بالاتر از حد واقعی می گفتند ولی چون مجبور بودند درس را پای تخته نیز ارائه دهند نهایت سعی خود را در فراگیری درس بین دوستان خود داشتند و این بهانه ای بود برای یادگیزری کامل درس و الحمدلله درس بدون هیچ تجدیدی به انتها رسید و سطح نمرات بالا بود.

گزارش تخصصی3:دانش اموزی داشتم که همیشه به بهانه ی کمک به معاونین نیم ساعت با تاخیر به کلاس می امد.قرار بر این گذاشته شد که هیچ کس بعد از من وارد کلاس نشود ولی همه می توانند بعد از ورود من به کلاس از کلاس خارج شوند.یک دو جلسه ی اول فرد مذکور سر کلاس نشست ولی بعد متوجه شدم هیچ ارام و قراری ندارد.علت را جویا شدم فهمیدم از ناراحتی کلیه رنج می برد و مجبور است هر نیم ساعت جهت شرب اب از کلاس خارج شود و علت تاخیر در کلاس نیز همین بوده است.از ان تاریخ به بعد به همه ی کلاس اعلام کردم همه مجازند با بطری اب سر کلاس بنشینند و هر زمان گرسنه شدند با اختیار کامل به خوردن صبحانه و گوش دادن به درس بپردازند.این سبب شده بود هیچ فردی سر کلاس با ضعف و گرسنگی نماند و همه با امادگی کامل جسمی به درس گوش دهند و کسی هم برای رفع تشنگی از کلاس خارج نشد و الحمدلله سطح علمی کلاس به بالاتر از حد انتظار رسید.

 

نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :